Blog detail

Colecţia EduTeca – Seria Anotimpurile
Colecţia EduTeca – Seria Anotimpurile

Seria Anotimpurile, parte din colecţia EduTeca, este o serie de 8 CD-uri educaţionale adresată preşcolarilor.

8 CD-uri cu jocuri educaţionale pentru preşcolari

Pentru fiecare anotimp există câte două CD-uri educaţionale, cu câte 20 de jocuri pe CD. Deşi sunt cunoscute ca „jocuri“, aplicaţiile de pe CD-uri sunt de fapt activităţi educaţionale complexe, create cu ajutorul pedagogilor, educatorilor şi psihologilor.
Principalul scop al CD-urilor este să-l facă pe copil să înveţe singur. El descoperă minunata lume a Anotimpurilor şi acceptă, de bună voie, sarcinile adresate. Copilul învaţă şi se joacă în acelaşi timp, acceptând acumularea de cunoştinţe ca un rezultat al propriilor acţiuni. Acest lucru este cheia unui proces de învăţare de succes.
Anotimpurile înseamnă:

  • descoperire intuitivă
  • cultivarea creativităţii
  • îmbunătăţirea dexterităţii
  • dezvoltarea imaginaţiei

De ce Anotimpurile?

Există doi factori responsabili pentru succesul unui proces educaţional pentru preşcolari

  • atragerea copilului prin metode interactive şi distractive
  • utilizarea unor contexte asemănătoare cu cele reale care să faciliteze înţelegerea şi memorarea

Am ales anotimpurile pentru că fiecare în parte determină activităţi specifice prin schimbările vremii şi a mediului înconjurător. Copilul învaţă despre vreme, natură, animale, flori, legume, fructe, activităţile oamenilor şi sărbători. Deasemenea învaţă şi operaţii matematice de bază (adunarea şi scăderea cu cifre de la 1 la 9).

Educator virtual

Fiecare CD este o poartă spre o lume magică în care copilul, odată intrat, întâlneşte diferite personaje. Sunt patru zâne, câte una pentru fiecare anotimp. Zâna este personajul principal, „educatorul virtual“ care-l ghidează pe copil pe tot parcursul jocului, ajutându-l şi încurajându-l. Fiecare Zână are câte un ajutor, personaje de poveste care au nevoie de ajutorul copilului pentru a duce la bun sfârşit anumite sarcini.
Fiecare sarcină a jocului este expusă la început, dar copilul primeşte, pe parcursul jocului, un feedback constant atât vizual cât şi auditiv.

Obiective didactice

Din punct de vedere didactic, sunt urmărite două tipuri de obiective:

  • Obiective cadru sau generale – legate de abilităţi generale motrice, socio-emoţionale şi cognitive. Exemple ar fi: capacitatea de sinteză şi analiză, imaginaţie, recunoaştere şi comparare, numărare şi calculare.
  • Obiective specifice – prin acestea se urmăresc învăţarea, conştientizarea şi sistematizarea informaţiilor legate de elementele specifice fiecărui anotimp.

Structura

Un CD este format din mai multe capitole, având o structură foarte accesibilă:
Ecran introductiv > Capitol > Modul educaţional.
Modulele educaţionale care intră în componenţa CD-urilor sunt de trei feluri:

  • animaţii expozitive
  • experimente
  • jocuri interactive

Activităţile prezente în aceste module numără printre altele şi aplicaţii de tipul:

  • trage şi poziţionează (drag and drop);
  • alege şi apasă (point and click);
  • colorare şi imprimare;
  • puzzle;
  • labirint.

Află mai multe pe: EduTeca.ro

[hr] [list_posts category=”6″ image=”yes” style=”grid3″ display=”excerpt” ]

CLIENTS