Blog detail

În urma listării pe piața AeRO, compania de eLearning Ascendia urmărește dublarea cifrei de afaceri
În urma listării pe piața AeRO, compania de eLearning Ascendia urmărește dublarea cifrei de afaceri
By admin In Stiri si evenimente Posted 07/07/2016 0 Comments

Compania de eLearning românească Ascendia a intrat astăzi, 7 iulie 2016, la tranzacționare pe piața AeRO administrată de Bursa de Valori București. Momentul marchează prima listare la bursă a unei companii de eLearning din România.

Compania țintește dublarea cifrei de afaceri până în anul 2018, aceasta urmând să depășească valoarea de 2 milioane de euro. Concomitent, Ascendia previzionează o creștere a profitului de peste 2,5 ori, acesta urmând să ajungă aproape de nivelul de 1 milion de euro în anul 2018.

Listăm educația la bursă pentru că simțim că România trebuie să intre într-o nouă eră, una conectată la realitățile și necesitățile pieței. Cu ajutorul tehnologiei aplicate în educație putem să aducem mari plusuri societății per ansamblu, crescând dorința de a învăța, rata de retenție a conceptelor predate, precum și viteza procesului de învățare. Imaginați-vă câți elevi ar fi inspirați să aprofundeze istoria țării, fizica sau chiar matematica în România, dacă materialul ar fi predat într-o formă interactivă digitală pe gustul lor. Listarea ne va ajuta să ducem compania mai aproape de obiectivul nostru de a fi cu adevărat un sprijin pentru societatea românească și un reper pentru specialiștii ce vor să se implice în educație”, a declarat Cosmin Mălureanu, CEO Ascendia.

 

IMG_9602

Echipa Ascendia

Imboldul de listare la bursă a companiei a fost determinat de parteneriatul pe care aceasta l-a încheiat cu Certinvest, prin care fondul Certinvest Dinamic a preluat 10% din acțiunile Ascendia. Ca parte a acordului semnat de cele două părți, Certinvest a oferit suportul logistic și strategic pentru admiterea companiei la cota bursei. Acest demers face parte din planurile asumate ale Certinvest de a facilita accesul cât mai multor companii antreprenoriale românești la finanțarea prin mecanismele bursei. 

Eugen Voicu, acționar fondator al Certinvest declară: “Cred că antreprenoriatul este forța care dinamizează și eficientizează economia. Antreprenoriatul creează premisele inovației și inițiază schimbarea, evoluția. Iar acest lucru nu poate exista fără finanțare, pe care bursa o poate oferi. Certinvest a susținut demersurile antreprenoriale pe piața de capital și ne dorim să convingem cât mai mulți antreprenori locali cu viziune să se orienteze către mecanismele bursei. Ascendia este un business antreprenorial în care noi credem, atât datorită istoricului excelent, cât și datorită segmentului de piață pe care activează.

Încurajată de faptul că România este un performer în clasamentul global al creșterii utilizării cursurilor în format eLearning, clasându-se pe locul 4 în lume ca ritm de creștere în perioada 2010-2015, cu un avans de 38%[1], compania de eLearning Ascendia își bazează dezvoltarea pe 2 piloni: dezvoltarea gamei de produse și servicii proprii și continuarea atragerii de finanțări europene și naționale.

 

Dezvoltarea gamei de produse și servicii proprii vizează cele două segmente principale pe care le adresează compania: segmentul academic și cel corporate.

În segmentul academic, Ascendia are în vedere extinderea portofoliului de manuale școlare, până la clasa a XII-a, în plus față de manualele de comunicare în limba română pentru clasa I și clasa a II-a pe care compania le-a editat în format digital și tipărit, până în prezent. Totodată, compania își va continua eforturile de dezvoltare a jocurilor educaționale pentru preșcolari, lansând și alte aplicații educative, pe lângă cele 14 deja create în colecția EduTeca. Perspectivele de creștere a cererii pe acest segment sunt încurajatoare, pe măsură ce tehnologia mobilă începe să aibă o influență din ce în ce mai mare asupra modului de învățare. De altfel, se estimează că oferta de aplicații mobile și de jocuri mobile educative va crește în Europa cu un ritm anual de 11,2% până în anul 2020[2].

Ascendia are în plan și dezvoltarea unei platforme educaționale extrașcolare destinată mediului public international. Platforma, a cărei primă versiune va fi lansată până la sfârșitul acestui an, va avea un conținut multicultural și se va baza pe conceptul de edutainment, adică educația prin joacă.

Pe segmentul corporate, Ascendia are în plan îmbunătățirea sistemului propriu de management al învățării (Coffee Learning Management System), și adaptarea lui personalizată la cerințele companiilor pentru care oferă servicii de training digital. Potențialul pieței de training digital în rândul corporațiilor este ridicat, căci mai mult de jumătate dintre companiile europene apelează la metode de training digital, motiv pentru care estimările de creștere pentru domeniul eLearning corporate au în vedere o rată de creștere anuală de 13%, cel puțin până în anul 2018[3].

Consultantul autorizat care a derulat procedura de admitere la tranzacționare a acțiunilor Ascendia este SSIF Intercapital Invest. Tranzacționarea acțiunilor Ascendia se realizează sub simbolul „ASC”.

Informații detaliate despre activitatea companiei de până acum și planurile sale viitoare se regăsesc în Memorandumul de Prezentare al Ascendia, disponibil pe www.ascendia.ro, www.bvb.ro și www.intercapital.ro.

Despre Ascendia

Ascendia operează pe piața de eLearning din anul 2007, fiind unul dintre principalii dezvoltatori de software și conținut digital pentru sfera educațională publică și privată din România. Cu peste 8000 de module interactive de eLearning dezvoltate pentru companii multinaționale și ministere ale educației din 9 țări, Ascendia se remarcă drept un jucător agil dedicat educației digitale, printre proiectele sale de succes numărându-se: colecția EduTeca de software digital pentru preșcolari, manualele digitale pentru școlari, platforma de Management a Procesului de Învățare pentru corporații (Learning Management System), deservind clienți din varii domenii, precum ING Bank, Domo, Orange, Raiffeisen Bank, BricoDepot, Groupama, Samsung Romania, Microsoft România, Allianz, AdPharma etc. Totodată, Ascendia deține, din anul 2014, portalul eLearning.ro, cea mai importantă sursă de informare cu privire la domeniul eLearning din România, punând la dispoziția celor interesați aproape 1000 de articole. Informații suplimentare despre Ascendia sunt disponibile la www.ascendia.ro.

 

Despre domeniul eLearning

Domeniul e-Learning se referă la crearea de conținut în format digital și dezvoltarea platformelor tehnologice prin care este redat conținutul, fie că este vorba de aplicații web sau mobile, soft instalat local, sau accesat prin dispozitive externe. La nivelul anului 2022, piața globală de eLearning este previzionată a depăși 200 miliarde dolari[4], piața americană fiind cea mai dezvoltată din acest punct de vedere. Ca ritm de creștere anual, se remarcă piața asiatică, precum și piața est-europeană, a doua ca ritm de creștere anual (16,9%) după cea asiatică (creștere anuală 17,3%)[5]. În Europa, e-Learning-ul este adjudecat de aproximativ 3 000 de companii[6] care concurează pentru a defini domeniul învățării alternative prin metode digitale, atât pe segmentul corporate cât și pe cel academic. În România, sectorul eLearning a cunoscut o dezvoltare accelerată, fiind strâns legat de evoluția domeniului IT. De aceea, România este un performer în clasamentul global al creșterii utilizării cursurilor în format eLearning, clasându-se pe locul 4 în lume ca ritm de creștere în perioada 2010-2015, cu un avans de 38%[7].



[1] Sursa: The Worldwide Market for Self-paced eLearning Products and Service 2010-2015. Forecast and Analysis, studiu realizat de Ambient Insight

[2] Sursa: The 2015-2020 WorldWide Digital English Language Learning Market, studiu realizat de Ambient Insight

[3] Sursa: Corporate Learning Goes Digital. How companies can benefit from online education, studiu realizat de Roland Berger Srategy Consultants

[4] Sursa: Global E-Learning Market Outlook (2014-2022), studiu realizat de ReportLinker

[5] Sursa: E-Learning Market Trends & Forecast 2014-2016 Report, studiu realizat de Docebo

[6] Sursa: Idem 4

[7] Sursa: The Worldwide Market for Self-paced eLearning Products and Service 2010-2015. Forecast and Analysis, studiu realizat de  Ambient Insight

CLIENTS


Programul Operaţional Sectorial
"Creşterea Competitivităţii Economice"
"Investiţii pentru viitorul dumneavoastră"

CREŞTEREA PRODUCTIVITĂŢII ASCENDIA DESIGN S.R.L. PRIN ACCES LA BROADBAND ŞI ECHIPAMENTE TIC PERFORMANTE

- proiect co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională -
- perioadă implementare 12.2012 - 04.2013 -

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe co-finanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi
www.fonduri-ue.ro

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României