Blog detail

Alex Mălureanu despre industria eLearning
Alex Mălureanu despre industria eLearning

Conform unui articol de pe wall-street.ro, cursurile eLearning devin din ce în ce mai căutate de companiile din România datorită faptului că această metodă contribuie la reducerea costurilor pentru pregătirea angajaților cu până la 70%, iar productivitatea lor poate crește cu până la 55%. Articolul are la bază interviuri cu specialiști în soluții software și în eLearning, inclusiv Alex Mălureanu de la Ascendia.

Alex Mălureanu declară că numărul de angajați ai unei companii se află într-o strânsă legătură cu probabilitatea ca aceasta să apeleze la soluții eLearning. Astfel, depășirea pragului de 80-100 de angajați aduce cu sine necesitatea de a optimiza costurile pentru instruirea lor, training-ul clasic având un preț ridicat față de cel computerizat. Drept urmare, eLearningul câștigă din ce în ce mai mult teren în prezent, în primul rând datorită acestei condiții.

Eficiența eLearningului este dată de posibilitatea ca angajații să aibă acces la materialele de studiu de oriunde, oricând, iar informațiile sunt reținute într-o măsură mai mare decât în cazul pregătirii tradiționale, asistate de un trainer. Durata unui modul eLearning este, de obicei, între 30 și 90 de minute, însă poate crește în funcție de scopul urmărit prin instrucție și de complexitatea materialului de parcurs.

Potrivit lui Alex Mălureanu, cursurile sunt interactive, incluzând simulări și jocuri de rol care mențin interesul cursanților viu. Un exemplu pe care îl oferă pentru a evidenția posibilele avantaje ale acestei metode de învățare este al unui curs de vânzări ținut în cadrul unei companii farmaceutice. Cursanții, respectiv farmaciștii, în acest caz, ar putea învăța strategii de vânzare încrucișată sau de produse adiționale, dar și metode de a aborda clienții mai dificili.

Un alt aspect evidențiat de Mălureanu este cererea din ce în ce mai mare de produse destinate dispozitivelor mobile. În acest caz, soluțiile eLearning oferite de Ascendia constau în module de maximum 10-15 minute care pot fi parcurse cu ușurință, acesta fiind principalul lor avantaj.

Referitor la costul implicat de realizarea unei aplicații personalizate de eLearning, Alex Mălureanu estimează că poate porni de la 950 și poate ajunge la 6.800 de euro pentru un modul a cărui parcurgere durează între 30 și 90 de minute. Realizarea unui astfel de curs durează aproximativ trei săptămâni. Prețul se calculează în funcție complexitatea subiectului abordat, un alt factor esențial fiind gradul de interactivitate implicat. Astfel, prezentarea unui motor cu toate elementele pe care le include printr-un model 3D va fi mai costisitoare decât un curs cu specific financiar. Un conținut care în România ar avea prețul de 3.000 de euro, în Marea Britanie costă 13.000 de lire, așadar prețurile din țară încă au o valoare scăzută, prin comparație cu cele de afară.

Cheltuielile implicate de instruirea angajaților pot scădea cu 50-60 % atunci când companiile apelează la cursuri eLearning. În plus, productivitatea angajaților crește, iar aceste aspecte îl determină pe Alex Mălureanu să identifice în utilizarea celor mai noi tehnologii pentru procesul de training intern opțiunea cea mai bună din toate punctele de vedere. Cu toate acestea, el remarcă faptul că numeroase companii care au capital autohton au rămas în urma competitorilor externi, întrucât nu au remarcat aceste avantaje. În plus, dezvoltarea din ultimii ani a acestui domeniu constituie un beneficiu în plus la adoptarea acestor soluții. Fiind centrate pe cursant, modulele eLearning au depășit de mult nivelul unui text preluat dintr-un manual și însoțit de imagini sau clipuri de pe YouTube. Gradul înalt de interactivitate al aplicațiilor eLearning din prezent îl transformă pe cursant dintr-un receptor pasiv, într-un agent implicat în procesul de învățare.

Alex Mălureanu remarcă faptul că eLearningul a încetat să mai fie o practică străină, exotică, peste 40% dintre companiile incluse în Fortune 500 profitând de avantajele tehnologiei în formarea profesională a angajaților. Cu toate acestea, există dificultăți când vine vorba de persoanele care nu sunt interesate de tehnologie, întrucât acestea nu sunt la fel de receptive în ceea ce privește beneficiile acestei metode de învățare. De asemenea, el mai menționează și categoria celor care utilizează soluțiile eLearning, dar nu pot diferenția între un curs expozitiv, care include text, poze și film, și unul interactiv, cu simulări, jocuri și aplicații. Din fericire, spune Alex Mălureanu, acest tip de clienți apar din ce în ce mai rar.

Industria eLearning la nivel mondial în 2014 era estimată la aproximativ 40 de miliarde de euro. Creșterea anuală remarcată până în 2016 este de 7,6 %, iar în cazul Europei de vest, aceasta este de 5,8 %. Aspectul pe care Alex Mălureanu îl consideră a fi cel mai interesant este că în Europa de est (cu excepția Rusiei), creșterea industriei eLearning este de 17,7 % anual. Mai mult decât atât, de la 600 de milioane de euro în 2013, el estimează că industria va ajunge la un miliard de euro în 2016.

 

 

CLIENTS


Programul Operaţional Sectorial
"Creşterea Competitivităţii Economice"
"Investiţii pentru viitorul dumneavoastră"

CREŞTEREA PRODUCTIVITĂŢII ASCENDIA DESIGN S.R.L. PRIN ACCES LA BROADBAND ŞI ECHIPAMENTE TIC PERFORMANTE

- proiect co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională -
- perioadă implementare 12.2012 - 04.2013 -

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe co-finanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi
www.fonduri-ue.ro

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României